Bizim kitap okumamız, sadece Türkçe ve Sosyal Bilgiler gibi sözel dersleri değil, Matematik ve Fen Bilgisi gibi sayısal dersleri de iyi anlamamıza tesir edecektir.
İNSAN, KELİMELERLE DÜŞÜNÜR. İnsan, ne Kadar çok kelime bilirse, düşünme ufku o kadar genişler, zekâ seviyesi o nispette artar. İnsan zekâsını ölçen en keskin kriter; KELİME HAZİNESİDİR. Zekâ aynen kaslara benzer. Ne kadar çok çalıştırılırsa, o nispette güçlenir. Egzersiz yaptırmanın yolu; problem çözme, kitap okuma, dinlediğini okuduğunu yorumlama ve kelime ezberlemedir.
Kelime ezberlemenin en kolay yolu; ÇOK KİTAP OKUMADIR. Shakespeare yazdığı eserlerinde; 80.000, Goethe 50.000 kelime kullanmıştır. Ve bugün, herhangi bir İngiliz, Alman talebesi bu kitapları çok rahat anlayabilmektedir. Bu, bu talebelerin bu kadar kelimeyi bilmesi manasına gelir. Ama bizim memleketimizde bir üniversite mezunu; 3.000-4.000 kelime bilmektedir. Bu kadar az bilinmesinin sebebi de kitap okuma alışkanlığı kazanmaması, kitap okumamasıdır. Bizim millet olarak en büyük eksikliğimiz kitap okumak. Ama bu durumda, netice de ortada. Avrupa ilimde, teknolojide ileri giderken, biz hâlâ yerimizde sayıyoruz.
A.B.D.' de bir okulda, ZEKAYLA alakalı bir deney yapılmış. 2 ayrı sınıftaki öğrencilerin sene başında, zeka seviyeleri ölçülmüş. Ve bir yere kaydedilmiş, daha sonra 1. Dönem boyunca, her iki sınıfa da matematik anlatılmış. 1. Dönemin sonunda, her iki sınıftaki öğrencilerin zeka seviyeleri, aynı oranda artmış. 2. Dönem bir sınıfa yine sadece matematik anlatılırken, diğer sınıfa matematikle beraber, kitap okutulmuş. 2. Dönemin sonunda görülmüş ki; sadece matematik görenlere nazaran, hem matematik öğrenen, hem de kitap okuyanların zeka seviyeleri, 2 misli artmış.
Bundan şunu çıkarmamız gerekir ki; BİZİM KİTAP OKUMAMIZ sadece Türkçeyi değil, matematik ve fen derslerini de iyi öğrenmemize tesir edecektir.
İmtihanda, sözel sorularda en çok soru Türkçeden geliyor. Bu Türkçe sorularının da 2-3 tanesi dil bilgisi çalışılmasa dahi, okulda görüldüğü kadarıyla, dil bilgisi soruları yapılabilir. Geriye kalan Türkçe soruları da 3 çeşide ayrılıyor: